• خانه
  • بلاگ
  • دلیل استفاده از سلف در بانک خازنی چیست؟
دلیل استفاده از سلف در بانک خازنی چیست؟

دلیل استفاده از سلف در بانک خازنی چیست؟

یکی از مهمترین کاربردهای بانک خازنی این است که دیگر نیاز نیست قبض‌های سرسام‌آور برق را پرداخت کنید. موتورها خاصیت سلفی در ساختار خود دارند  که سبب می شوند اختلاف فازی بین جریان و ولتاژ در شبکه به وجود آید. در نتیجه هزینه هایی برای پرداخت قبض برق مشترکان با عنوان جریمه توان راکتیو محاسبه می شود. .وظیفه خازن نیز تامین توان مورد نیاز سلف می باشد.

یک دلیل مهم استفاده از سلف در بانک خازنی نیز این است که فیلتر هارمونیک از خازن، سلف و مقاومت برای هدایت جریان‌های هارمونیک به سمت زمین استفاده می کند. باایجاد فیلتر هارمونیکی ، مانع از نفوذ هارمونیک های مزاحم ( عموما هارمونیک های سری پنجم و هفتم) به درون خازن شویم. نفود هارمونیک به خازن ها موجب اتصال کوتاه و خرابی آنها و قطع کلید اصلی سایت می شود.

دلیل استفاده از سلف در بانک خازنی برای کلید زنی چیست؟

همان طور که می دانید در بانک های خازنی که فشار قوی دارند، کلید زنی به منظور کنترل ولتاژ و توان راکتيومورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از آن ها معمولا باعث می شوند که حالات گذرای قابل توجهی ایجاد شود. آشوب هايي که به وجود می آید به شکل موج زمينه ساز به بانک هاي خازني آسیب وارد می کند. این آسیب به این صورت است که عمر يونيت هاي خازني  کاهش می یابد. در مواقعی نیز در صورت تداوم، خرابی کامل بانک هاي خازنی را به همراه دارد.دلیل استفاده از سلف در بانک های خازنی نیز این است که در لحظه کليدزنی باعث کاهش مدت زمان گذرا در بانک های خازنی می گردد.

حتما بخوانید : انواع تابلو برق به همراه کارایی، مشخصات، مزایا و معایب + قیمت

کاربرد بانک خازنی چیست؟

کاربرد بانک خازنی چیست؟

همان طور که می دانید بانک خازنی مجموعه ای از خازن ها می باشد که به صورت سری یا موازی باهم برای ذخیره کردن انرژی الکتریکی وصل شده اند. رایج ترین دلیل استفاده از یک بانک خازن این است که از آن به عنوان تصحیح کننده خطای منبع تغذیه در محیط های صنعتی استفاده می شود. بانک خازنی، ترانسفورماتور و موتورهای الکتریکی زیادی را مورد استفاده قرار می دهد. این تجهیزات از یک بار القایی استفاده کرده و مستعد تغییر فاز می باشند. همچنین ضریب تأثیر نیرو در منبع تغذیه موجود است که در صورت اصلاح نشدن ، باعث از دست رفتن راندمان سیستم می گردد.

اگر یک بانک خازنی در سیستم وارد کنیم می توانیم با کمترین هزینه برای شرکت، تاخیر توان را اصلاح کنیم.

حتما بخوانید : تابلو برق یو پی اس چیست و چه کارایی دارد؟

اصلاح بانک خازنی به چند صورت انجام می گیرد؟

اصلاح بانک خازنی به دو صورت ۱. اصلاح فردی و2. اصلاح گروهی انجام می گیرد.

یکی از روش های مورد استفاده در اصلاح گروهی این است که در ورودی شبکه خازن گذاشته شود.بار شبکه نیز پیوسته در حال تغییراست و در نتیجه با توجه به تغییرات بار و ضریب قدرت شبکه ،باید تعدادی خازن وارد شبکه کرده و یا از آن خارج کرد.

 

انجمن صنفی تابلو برق
ایزو ۹۰۰۱
سندیکا تولید تابلو برق
ارتباط با ساتل تابلو آسیا

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت ساتل تابلو آسیا محفوظ است
© 2021 SATELTABLO.COM ALL RIGHTS RESERVED

درود بر شما ، برای گفت و گو لطفا با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02157718 تماس حاصل فرمایید.

آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم
Close and go back to page